Review of here and there

[Review] W&W Spa Jogja

This is the second part of my story visiting a spa with my 3.5 yo daughter. It’s called Woman and Woman Spa, which is located in LPP Garden Hotel Jogja. Their old place was near Tax Office KPP Pratama Sleman Ringroad Utara, they moved to the new location in 2016 if I’m not mistaken.

So, I have been their customer since 2014. I have compare several massage places in Jogja, with or without hair salon. For me, I enjoy WW spa the most. They have many treatments of your choice, starts from traditional massage to the complex spa with chocolate, hot stone, bodywrap, ayurveda, etc. They also provide facial, creambath, body scrub, nails treatment, waxing, miss V treatments, pre-wedding treatments. Soooo complete!

If I have enough time, I usually take the spa treatment, which includes bath for like 2 hours. Their price range for treatments and individual massage is 150 – 430 IDR. You can also choose treatments for couple if you want a romantic gateway, which costs you from 660-990 IDR.

If you are a mommy to be, they also have pregnancy massage. After the baby is arrived, they provide baby massage. I took my daughter to have a massage here when she was 8 months and 10 months old. She liked it.

For toddler, they have some treatments. I tried 40 minutes massage for my daughter. She refused it with drama, but the therapist was sooo patient. Step by step she talked and massage my daughter until she ended up lying on the bed with the batik blanket :). They also have princess treatment for your older daughter, they also have mini creambath and mini manicure. Cute right?

If you’d like more info and pricelist just go to their web https://www.womanandwomanspa.id/

You can easily make an appointment online or contact them via whatsapp.

Hope it helps!

-tha-

Advertisements
Simple Story

Onyil Pijet

Cerita Onyil pijet hari ini mau tak bagi dua. Satu cerita dramanya, satu lagi review tempat pijetnya. Gitu ya biar adil dan makmur. Siapa? (Hemboh).

Onyil itu waktu bayi emang rajin pijet netijen budiman, tapi.. setelah usia dua tahun (entah kenapa) simbok ini males banget ajak dia pijet. Plus bingung cari tempat yang enak buat dia pijet. Soalnya di tempat dia pijet bayi dulu ga biaa buat anak gedhe. Kayanya itu deh alesannya..(ga mutu yo? Hooh.. emang.. wislah blame on me pokoke)

Nah, hari ini kuajaklah dia pijet. Dengan semua deskripsi pijet yang bisa dipahami anak 3.5 tahun. Semangat dong yes anaknya, emaknya juga karena perjanjiannya adalah kami pijet bareng.

Yak berangkatlah kami ke sebuah tempat pijet di daerah Sleman. Sesampainya di sana, muka ceria itu hilang. Langsung ciyutlah si Onyil. Ga mau pijet.. Dua terapis sudah ikut masuk ke ruangan eh.. malah nangis si Onyil.

Emak tak sabar, mulai naik pitch-nya.. hohoho.. sementara si terapis tenang aja di dalem ruangan. Alhirnya si emak duluan pijet, maksudnya biar Onyil liat kalau dipijet itu ga papa dan ga sakit.

Terapis yang emang dijadwal mijet Onyil duduk di bawah Onyil, walo Onyil sesenggukan. Pelan-pelan dia pijet kakinya tanpa harus ganti pake selimut jarik. Lalu Onyil berhenti nangis dan malah turun dari kursi buat liat emaknya yang lagi keenakan dipijet.

Seribu kalimat wis kulontarkan ke Onyil supaya dia mau naik kasur dan dipijet di samping simbok. Kira-kira 5 menit kemudian dia mau naik kasur dan dilepas bajunya untuk ganti jarik.. pelan sekali prosesnya, dan terapisnya donk sabar banget. Teteo dipijet punggungnya Onyil walau dia belum tengkurep.. masih duduk aja maunya. Emaknya sambil sipijet sambil elus-elus tangan Onyil. Lama-lama dia luluh juga dan mau tengkurep… hurraaaayyyyy!!!!

Sampai akhirnya dia mau full pakai jarik, dipijet kaki, tangan, kepala lengkap dan bilang “enak ya mom dipijet besok kita ke sini lagi!” Oh sungguh rasanya pengen kutonyo dia setelah drama nangis-nangis tadi. Sebetulnya asa 2 hal yang buat Onyil akhirnya luluh. Pertama, sabarnya terapisnya. Kedua, iming-iming berendam. Yap..di tempat pijet (a.k.a spa) ini emang ada bath tube buat berendam yang bisa jadi whirlpool gitu. Jadi, Onyil udah membayangkan berendam bubbles (busa kui lhoo busaaa)..

Nah, harus kutepatilah janji itu dengan minta treatment berendam juga karena si Onyil sudah luluh dan (akhirnya hepi) dipijet. Berendam 30 menit lengkap dengan whirl-nya. Busanya buanyaaak banget, Onyil kesenengan dan berulang-ulang bilang “mom, seru banget mandinya.. besok lagi yaaaa”

Yah baiklah, yang penting dia ga takut pijet lagi. Makasih juga buat terapis bernama mbak Asih yang suabar puooool sama Onyil. Besok sama mbak Asih lagi yaaaa..

-tha mak Onyil-

Review of here and there

[Review] Simetri Coffee Jogja

Coffee shops have been a good business in Jogja, more and more new coffee shops can be easily found in the neighborhood. However, the competition is tough ma maaan… many of those are closed after a while.

For me, a good coffee shop comes in package of coffee, baristas, and store ambience. Foods? Nope, it doesn’t count. It’s just a complementary item, when it comes tasty then it’s a bonus poin.

I will make several stories about coffee shops that I have tried. Why coffee shops? Hmmm.. it’s simply because I love coffee.. I love it bitter yet creamy 🙂

So.. this time will be Simetri Coffee. You can easily find this place at Kotabaru, at Jalan Sabirin. It opens daily starting at 9 AM. A good place to have your morning meeting.

They have several rooms, you can use one for meeting if you need a separate space from other customers. Just ask the staffs, they are really nice and helpful.

The price is not that cheap, but it’s worth the money honey! Their coffees are around 40k, and the main course starts also from around 50k. But don’t worry, they have such a biiiiiggg portion that mostly you can always share with friends. My favorite menus are chicken wings (snacks) and traditional big breakfast. Their chicken wings are not that small common chicken wings with standatd taste. Those are big wings with crunchy skin, not fried but grilled. Sooo yummy. Traditional bigbreakfast is about breakfast so you will find scrambled eggs, sausage, sauted potato n mushrooms, ham, bread in one plate. Trust me it’s too big for braekfast.

The coffee… yes… i love the coffee here. The taste are bold, but not too strong. My favorite is coffee latte or cappuccino. so I use it to make my coffee shop list.

Simetri coffee’s cappuccino is tasty. The coffee is strong enough but they balance it with the creamy milk. The milk is not too milky and destroys the coffee. Like I said before. It’s bitter yet creamy. Perfecto.

Amother coffee shop another post…